Familie de Ligne
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Familie de Ligne


 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Emma komt op bezoek.

Go down 
3 posters
AuthorMessage
Emma_m




Posts : 5

Emma komt op bezoek. Empty
PostSubject: Emma komt op bezoek.   Emma komt op bezoek. Icon_minitime1Tue Nov 03, 2009 10:52 am

Al van verte is het kasteel gelukkig zichtbaar. Pippa had haar de weg gewezen, maar Emma was alsnog bang verkeerd te gaan. Ze slaat haar mantel nog wat dichter om zich heen en gaat iets sneller lopen. Hopelijk is er iemand aanwezig in het kasteel of een plek om anders een beetje op te warmen. Maar als ze Pippa een beetje kent, zal er heel veel warms zijn om bij te komen.
Een aantal minuten later staat ze voor de poort. Zou ze kunnen aankloppen? Pff, het is te lang geleden dat ze nog bij een kasteel geweest is! Snel haalt ze haar hand door haar haren en poetst wat modderspetjes van haar schoenen. Ach, het zal wel goed zijn, ze kennen haar!
Dan voelt ze opeens een rilling over haar rug en bedenkt dat ze beter niet bevroren binnen kan komen. Snel klopt ze een paar keer hard aan en slaat de mantel iets dichter om zich heen. De twijfel besluipt haar of ze had moeten aankondigen dat ze vandaag kwam, straks is het ongelegen? En had ze toch een koets moeten nemen? Veel tijd om te twijfelen heeft ze niet, ze hoort er al iemand aankomen.
Back to top Go down
Eduard Noël de Ligne

Eduard Noël de Ligne


Posts : 317
Woonplaats : Rotterdam

Emma komt op bezoek. Empty
PostSubject: Re: Emma komt op bezoek.   Emma komt op bezoek. Icon_minitime1Tue Nov 03, 2009 11:20 am

Eduard is met een grote tak de gevallen eikels van de wintereik aan het weg slaan. Inmiddels een spoor van allerlei eikels in het bos achtergelatend kijkt hij richting de oprijlaan. In de verte ziet hij een gestalte aankomen. Bezoek!! denkt hij enthousiast. Zich achter de eik verschuilend kijkt hij wie de bezoeker is. Is het iemand die hij al kent? Langzaam komt de gestalte dichterbij en hij herkent een vrouwspersoon. Stevig gehuld in haar mantel komt de dame verder richting de poort. Geboeid kijkt hij naar de dame en ziet haar zich wat opfrissen voor zij de poort verder naderd.
Eduard besluit dat het niet netjes is een dame te spioneren en loopt richting de dame.

Met een voorzichtig kuchje trekt hij de aandacht. Hij zal niet willen dat ze van hem schrikt.

Hallo dame, mijn naam is Eduard. U komt ons kasteel bezoeken?
Back to top Go down
Emma_m




Posts : 5

Emma komt op bezoek. Empty
PostSubject: Re: Emma komt op bezoek.   Emma komt op bezoek. Icon_minitime1Tue Nov 03, 2009 11:31 am

Emma hoort opeens een kuchtje achter haar en draait zich verschrikt om. Er staat een jongen voor haar, die haar keurig aanspreekt. Iets waar ze een verschrikkelijke hekel aan heeft. Toch glimlacht ze verheugd als ze zijn naam hoort.

Hallo Eduard! Ik ben Emma, heb je al eens van me gehoord? Vragend kijkt ze hem aan, hij zal vast zoveel namen horen en zo weinig onthouden. Ik ben een vriendin van Pippa en ze heeft me uitgenodigd eens langs te komen. Wat was jij buiten aan het doen? Vind je het niet koud? Of was je lekker aan het bewegen? Dan houd ze haar mond verschrikt, ze moet haar manieren eens even tevoorschijn toveren!
Hmm, al die vragen van mij zijn niet beleefd, sorry. Is Pippa er, of Raboude, of kom ik ongelegen?
Ze knipoogt even naar de jongen en slaat de mantel nog dichter om zich heen. Volgende keer dat ze zo ver weg van huis gaat moet ze zich eens dikker aankleden.
Back to top Go down
Eduard Noël de Ligne

Eduard Noël de Ligne


Posts : 317
Woonplaats : Rotterdam

Emma komt op bezoek. Empty
PostSubject: Re: Emma komt op bezoek.   Emma komt op bezoek. Icon_minitime1Tue Nov 03, 2009 11:49 am

Vriendelijk kijkt Eduard de dame aan.
Hallo Eduard! Ik ben Emma, heb je al eens van me gehoord? ik ben een vriendin van Pippa en ze heeft me uitgenodigd eens langs te komen. Wat was jij buiten aan het doen? Vind je het niet koud? Of was je lekker aan het bewegen?
Hmm, al die vragen van mij zijn niet beleefd, sorry. Is Pippa er, of Raboude, of kom ik ongelegen?


Lachend kijkt hij haar aan, zoveel vragen achter elkaar kan hij niet onthouden, laat staan beantwoorden. Emma, denkt hij, Emma....
Ineens schiet het hem te binnen,
Emma!!!
Tuurlijk weet ik wie u bent. Mijn nicht!!!

Met zijn jeugdige enthousiasme snelt hij dichterbij en geeft haar een hartelijke begroeting.

Kom snel binnen, dan kunt u uw handen opwarmen bij de haard.

Haar bij de hand nemend gaan ze snel naar binnen. In een mooie zetel voor de haard laat hij zijn nicht plaatsnemen. Eduard wenkt een bediende en geeft de opdracht zijn moeder te halen en wat warme thee met stroopwafels. Lachend neemt hij tegenover zijn nicht plaats en kijkt haar onderzoekend aan.

Ik hoop dat u een goede reis heeft gehad?
Back to top Go down
Emma_m




Posts : 5

Emma komt op bezoek. Empty
PostSubject: Re: Emma komt op bezoek.   Emma komt op bezoek. Icon_minitime1Tue Nov 03, 2009 1:47 pm

Emma glimlacht van de enthausiaste jongen en laat zich zonder moeite mee naar binnen nemen, de warmte in. Daar doet ze haar mantel uit en en omhelst Eduard eens. Daarna pakt ze een zakje uit haar jurk en geeft het aan hem.

Hier jongen, voor jou. Ik had al een vermoede dat ik je zou ontmoeten. Er zit wat lekkernij in, ik hoop dat je het lust.
En wat is het lekker warm hier binnen!
Ja, mijn reis was goed, ondanks het gure weer. Weinig mensen zijn er dan op de wegen, dat vind ik wel prettig.
En je mag ophouden met mij met u aan te spreken. Tegen mij hoef je niet zo formeel te doen, we zijn familie!
Hoe is het met jou?


Emma kijkt nieuwsgierig de kamer rond terwijl ze wacht op het antwoord van Eduard, het is hier erg mooi ingericht.
Back to top Go down
Eduard Noël de Ligne

Eduard Noël de Ligne


Posts : 317
Woonplaats : Rotterdam

Emma komt op bezoek. Empty
PostSubject: Re: Emma komt op bezoek.   Emma komt op bezoek. Icon_minitime1Tue Nov 03, 2009 2:34 pm

Hier jongen, voor jou. Ik had al een vermoede dat ik je zou ontmoeten. Er zit wat lekkernij in, ik hoop dat je het lust.
En wat is het lekker warm hier binnen!
Ja, mijn reis was goed, ondanks het gure weer. Weinig mensen zijn er dan op de wegen, dat vind ik wel prettig.
En je mag ophouden met mij met u aan te spreken. Tegen mij hoef je niet zo formeel te doen, we zijn familie!
Hoe is het met jou?


Het gaat erg goed met mij, dank...
Kijkt naar het lekkers welke zijn nicht heeft meegenomen. JEEE!! dat lust ik wel!! Dank u...uhhm dank je lieve nicht!!
Eduard hoort de voetstappen van zijn moeder door de gang lopen en kijkt of hij ze al ziet binnengaan.
Back to top Go down
Pippa de Ligne
Burggravin
Burggravin
Pippa de Ligne


Posts : 1452
Woonplaats : Rotterdam

Emma komt op bezoek. Empty
PostSubject: Re: Emma komt op bezoek.   Emma komt op bezoek. Icon_minitime1Wed Nov 04, 2009 1:05 am

Ze hoort de enthousiaste uitroep van haar zoon als ze naar de hal loopt. Lachend doet ze de deur open en ziet een stralende Eduard.

Word je weer verwend? Niet alles tegelijk opeten hoor.....

Pippa draait zich om naar Emma en geeft haar een dikke knuffel.

Wat ben ik blij jou hier te zien! Ik zie dat Eduard je keurig ontvangen heeft. Ga je mee naar de salon? Amoretto en ik wilde net aan de thee beginnen. We hebben genoeg bij te praten.


Ze doet de deur open en gaat Emma voor naar haar Salon

Eduard, dank je wel voor het binnenlaten, je hebt het keurig gedaan, ik ben trots op je.

Ze geeft haar zoon nog snel een knipoog die bijna goed lukte.
Back to top Go down
Sponsored content





Emma komt op bezoek. Empty
PostSubject: Re: Emma komt op bezoek.   Emma komt op bezoek. Icon_minitime1

Back to top Go down
 
Emma komt op bezoek.
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» An komt aan in Oosterhout
» Taliasup de Ligne komt aan
» [RP] Christiaan komt aan in Edam
» Lieven brengt een bezoek.
» [RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Familie de Ligne :: Domeinen van Raboude en Pippa :: Kasteel van Edam :: Gelijkvloers :: Inkomhal - Acceuil-
Jump to: