Familie de Ligne
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Familie de Ligne


 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Lieven brengt een bezoek.

Go down 
3 posters
AuthorMessage
Lieven

Lieven


Posts : 8

Lieven brengt een bezoek. Empty
PostSubject: Lieven brengt een bezoek.   Lieven brengt een bezoek. Icon_minitime1Thu Jun 10, 2010 4:54 pm

Eindelijk.
Na een reis van twee dagen, had Lieven Michiels het Kasteel van Edam bereikt.
Wat zag het er mooi uit!

Lieven was erg benieuwd naar het weerzien van Heer Raboude en Vrouwe Pippa. Hij herinnerde zich nog goed het gesprek dat ze hadden in de herberg, en hij keek ernaar uit nog eens gezellig samen te zitten.

Hij keek voor de zoveelste keer nog 'ns in z'n reistas om te zien of hij niets vergeten was, en wandelde daarna gerust door tot aan de poort.

Daar aangekomen, trok hij aan het touw dat de klepel van de bel deed slaan. DONG
Back to top Go down
Pippa de Ligne
Burggravin
Burggravin
Pippa de Ligne


Posts : 1452
Woonplaats : Rotterdam

Lieven brengt een bezoek. Empty
PostSubject: Re: Lieven brengt een bezoek.   Lieven brengt een bezoek. Icon_minitime1Fri Jun 11, 2010 1:42 pm

Door het hele huis galmt de bel die bij de hoofdingang hangt. Pippa spitst even haar oren of ze ergens snelle voetstappen hoort van iemand onderweg naar de deur maar het blijft stil. Druk met het koken van het fruit voor in de jam, zet ze de pan van het vuur, droogt aar handen even af en loopt ze naar de deur. Bezoek is altijd welkom in Edam en sinds de zussen bij zijn komen wonen, klinken er regelmatig velen stemmen in het huis.
Met een brede glimlach opent ze de deur om te kijken wie hen bezoekt.
Back to top Go down
Lieven

Lieven


Posts : 8

Lieven brengt een bezoek. Empty
PostSubject: Re: Lieven brengt een bezoek.   Lieven brengt een bezoek. Icon_minitime1Sun Jun 13, 2010 8:40 am

Lieven hoort voetstappen tot plots de deur opengaat.

met een brede glimlach opent Pippa de deur, en Lieven kan zelf ook zijn glimlach niet verbergen.


Dag Pippa!
Blij je opnieuw te zien!

Hoe gaat het vandaag?


Met het opengaan van de deur schiet er ineens een heerlijke geur van confituur in Lievens neus..
Mmh, wat ruikt het hier lekker zeg! Very Happy
Back to top Go down
Laila

Laila


Posts : 144
Woonplaats : Leiden

Lieven brengt een bezoek. Empty
PostSubject: Re: Lieven brengt een bezoek.   Lieven brengt een bezoek. Icon_minitime1Mon Jun 14, 2010 2:33 am

Laila houd haar rokken hoog terwijl ze op blote voeten de trap af loopt. De stemmen in de hal gaven haar een teken dat er weer gezelligheid op het menu stond.
Wanneer ze de bocht van de trap afkomt staat er een vriendelijke glimlach op haar gezicht.


Dag mams, ik wist niet dat we bezoek zouden krijgen!

Groet ze opgewekt en wanneer ze beneden staat loopt ze op de heer af.

Welkom op Edam heer. Mijn naam is Laila Catherine.
Laila maakt een keurige reverence en glimlacht.
Back to top Go down
Pippa de Ligne
Burggravin
Burggravin
Pippa de Ligne


Posts : 1452
Woonplaats : Rotterdam

Lieven brengt een bezoek. Empty
PostSubject: Re: Lieven brengt een bezoek.   Lieven brengt een bezoek. Icon_minitime1Mon Jun 14, 2010 11:25 am

De glimlach van haar bezoeker doet haar glimlach verbreden.

Dag Pippa!
Blij je opnieuw te zien!

Hoe gaat het vandaag?


Vrolijk kijkt ze heer Lieven aan, ze is blij dat hij gekomen is, Raboude had hem uitgenodigd om hen te bezoeken tijdens een gezellige avond in Heaven. Ze verheugt zich er op om beide heren over boeken te horen praten.

Mmh, wat ruikt het hier lekker zeg!

Pippa ruikt ook even goed en de geur van de jam bereikt ook haar neus en tegelijktijd hoort ze het ritme van voetstappen van de trap, herkenbaar Laila's stappen. Terwijl ze een stapje naar achter doet om heer Lieven binnen te laten hoort ze haar opgewekte stem al.

Dag mams, ik wist niet dat we bezoek zouden krijgen!

Nu ruikt ze nog eens goed en realiseert ze zich dat ze nu toch heel snel terug naar de keuken moet. Gehaast begint ze te praten.


Heer Lieven, welkom in Edam. Mijn jam..... ik moet met grote spoed naar de keuken..... Laila wil jij alsjeblieft heer Lieven mee naar binnen nemen?

Nauwelijks is ze uitgesproken en rent ze naar de keuken om haar jam van het vuur te halen voordat ze de pannen moet gaan uitschuren.
Back to top Go down
Lieven

Lieven


Posts : 8

Lieven brengt een bezoek. Empty
PostSubject: Re: Lieven brengt een bezoek.   Lieven brengt een bezoek. Icon_minitime1Mon Jun 14, 2010 12:56 pm

Heer Lieven, welkom in Edam. Mijn jam..... ik moet met grote spoed naar de keuken..... Laila wil jij alsjeblieft heer Lieven mee naar binnen nemen?

Lieven knikt beleefd wanneer vrouwe Pippa zich verontschuldigt. Hij had zelf maar al te vaak confituur willen maken, en wist dat als je er niet geregeld in roerde, het gauw kon mislopen.


Welkom op Edam heer. Mijn naam is Laila Catherine.


Aangenaam, vrouwe Laila. Hoe maakt u het?
Back to top Go down
Laila

Laila


Posts : 144
Woonplaats : Leiden

Lieven brengt een bezoek. Empty
PostSubject: Re: Lieven brengt een bezoek.   Lieven brengt een bezoek. Icon_minitime1Tue Jun 15, 2010 2:23 am

Laila kan niets anders dan lachen wanneer haar moeder het op een lopen zet voor de keuken.

Komt goed!
roept ze haar nog na als haar moeder al in de keuken verdwenen is.

Aangenaam, vrouwe Laila. Hoe maakt u het?

Prima, dank u. En u?
Hebt u een voorspoedige reis gehad?


Laila glimlacht vriendelijk en gebaard de heer om haar te volgen wanneer deze is uitgesproken.

Ik stel voor dat we naar de zitkamer gaan, hier kan ik de buiten deuren openen en dan kunnen we buiten zitten. Het is werkelijk prachtig weer.

Afwachtend kijkt ze de heer aan, of deze het idee goedkeuren zou.
Back to top Go down
Lieven

Lieven


Posts : 8

Lieven brengt een bezoek. Empty
PostSubject: Re: Lieven brengt een bezoek.   Lieven brengt een bezoek. Icon_minitime1Tue Jun 15, 2010 5:13 am

Prima, dank u. En u?
Hebt u een voorspoedige reis gehad?

Geweldig. Smile De reis was lang, maar ontspannend. Gelukkig had ik het weer mee.

Lieven glimlachte omdat de zon al die tijd niet had opgehouden met schijnen.


Ik stel voor dat we naar de zitkamer gaan, hier kan ik de buiten deuren openen en dan kunnen we buiten zitten. Het is werkelijk prachtig weer.


Klinkt prima!

Lieven nam een krat op dat hij naast de poort had gezet, en volgde vrouwe Laila.
Back to top Go down
Pippa de Ligne
Burggravin
Burggravin
Pippa de Ligne


Posts : 1452
Woonplaats : Rotterdam

Lieven brengt een bezoek. Empty
PostSubject: Re: Lieven brengt een bezoek.   Lieven brengt een bezoek. Icon_minitime1Wed Jun 16, 2010 12:39 pm

De heer Lieven en Laila vervolgen hun gesprek in de zitkamer

https://deligne.forumotion.com/zitkamer-f36/heer-lieven-op-bezoek-t275.htm
Back to top Go down
Sponsored content





Lieven brengt een bezoek. Empty
PostSubject: Re: Lieven brengt een bezoek.   Lieven brengt een bezoek. Icon_minitime1

Back to top Go down
 
Lieven brengt een bezoek.
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Bezoek Eduard
» Een tante op bezoek.
» Emma komt op bezoek.
» [RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel
» [RP] Bezoek van de bisschop van Utrecht

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Familie de Ligne :: Domeinen van Raboude en Pippa :: Kasteel van Edam :: Gelijkvloers :: Inkomhal - Acceuil-
Jump to: