Familie de Ligne
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Familie de Ligne


 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 [RP] Aankomst van Burggraaf Colonel

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Colonel van Eckhardt




Posts : 11

[RP] Aankomst van Burggraaf Colonel Empty
PostSubject: [RP] Aankomst van Burggraaf Colonel   [RP] Aankomst van Burggraaf Colonel Icon_minitime1Wed Oct 27, 2010 8:33 am

Nadat Burggraaf Colonel vroeg is vertrokken vanuit Montfoort, komt hij na een tijdje aan te Edam. Hier zou hij een aantal zaken komen bespreken met Burggraaf Raboude. Zodra de koets door de poorten van Edam is gereden, maakt hij zich wat netter om zo uit te stappen.

Een paar minuten verstrijken totdat de koetsier de deur opent van de koets, Colonel stapt uit en kijkt naar het kasteel, sinds de laatste keer dat hij er was is er weinig veranderd, alleen het weer zit niet mee. Hij stapt de inkomhal binnen en kijkt om zich heen naar een bediende, wachter óf iemand van de familie.
Back to top Go down
Eduard Noël de Ligne

Eduard Noël de Ligne


Posts : 317
Woonplaats : Rotterdam

[RP] Aankomst van Burggraaf Colonel Empty
PostSubject: Re: [RP] Aankomst van Burggraaf Colonel   [RP] Aankomst van Burggraaf Colonel Icon_minitime1Sat Oct 30, 2010 2:13 pm

Eduard heeft er een lange nacht op zitten. In het begin van de nacht heeft hij de poorten van Volendam achter zich gelaten om te gaan jagen. Hoe gezellig de drukte op Volendam ook zijn mag, van de rust en stilte genieten in het bos is nog altijd zijn favoriete tijdverdrijf. Vanaf de rug van Cato is hij op zwijnenjacht gegaan. Gewapend met kruisboog en speer is hij op zoek gegaan in de bossen van de Baronie van Edam. Om een of andere reden voelde het als een wraak toen hij de eerste Everzwijn aan zijn speer reeg. Een goed gemikte stoot op de halsslagader van het dier zorgde voor een snel einde zonder lijdensweg. Om voldoende vlees te hebben moest niet lang erna een tweede exemplaar eraan geloven. Het formaat van dit tweede zwijn deed hem besluiten bij zijn ouders op Edam langs te gaan om de beste stukken vlees bij hen achter te laten.

Eduard laat Cato zachtjes uitlopen en bindt hem nabij de stallen vast. Een koets met het schild van Montfoort valt in zijn ogen. Kijk eens aan. De Burggraaf en/of Brurggravin is op bezoek. denkt hij.
Hij verwacht dat iemand wel voor een ontvangst heeft gezorgd, dus neemt hij een van de twee zwijnen mee naar het schuurtje waar hij al als jonge knul zijn prooidieren bereidde. Na een tijdje komt hij met twee grote lendestukken in een doek gewikkeld aan bij inkomhal.
Tot zijn verrassing treft hij de burggraaf nog zonder gezelschap aan.


Burggraaf Colonel!
Aangenaam u weer eens te ontmoeten. Hoe maakt u het heer? Kan ik u ergens mee van dienst zijn?

Eduard kijkt even naar zijn met bloed besmeurde handen. Het voltooien van een begroeting zal met een hoofdknikje moeten beklonken worden. Hij kan moeilijk de beste heer de hand schudden.
Back to top Go down
Colonel van Eckhardt




Posts : 11

[RP] Aankomst van Burggraaf Colonel Empty
PostSubject: Re: [RP] Aankomst van Burggraaf Colonel   [RP] Aankomst van Burggraaf Colonel Icon_minitime1Sun Oct 31, 2010 10:19 am

Colonel staat al even te wachten in de inkomhal, hij tikt wat met zijn rechtervoet op de vloer totdat Eduard binnenkomt. Hij wilt op hem afstappen om zijn hand te schudden, maar al snel ziet hij dat dat niet zo slim zou zijn, voornamelijk vanwege zijn bebloede handen en vlees in een doek gewikkeld.

Goedendag Eduard! Hij glimlacht naar hem en beantwoord zijn vragen spoedig. Met mij gaat alles prima en met jou? Je kan mij wel ergens mee van dienst zijn ja, ik ben op zoek naar je vader.
Back to top Go down
Eduard Noël de Ligne

Eduard Noël de Ligne


Posts : 317
Woonplaats : Rotterdam

[RP] Aankomst van Burggraaf Colonel Empty
PostSubject: Re: [RP] Aankomst van Burggraaf Colonel   [RP] Aankomst van Burggraaf Colonel Icon_minitime1Sun Oct 31, 2010 1:52 pm

Eduard kijkt met een vriendelijk gelaat naar Colonel. Hij observeert de tekenen in het gelaat van de Burggraaf. Ergens benijdt hij de kapitein die al vele reizen naar zijn geliefde Engeland heeft ondernomen. Zou hij op de hoogte zijn van Eduards plannen om er weer eens naar toe te gaan binnenkort?
Goedendag Eduard! Met mij gaat alles prima en met jou? Je kan mij wel ergens mee van dienst zijn ja, ik ben op zoek naar je vader.
Doorgaans heeft zijn vader zijn vaste plekken om zich op te houden. De kaartenkamer of de bibliotheek zijn meestal de eerste ruimten waar hij te vinden is. Als het daar niet is dan zou de kapel een optie kunnen zijn. Al verdenkt Eduard dat de salon van zijn moeder ook steeds meer door hem in gebruik is genomen.

Eduard strekt zijn hand uit richting de keuken.

Burggraaf Colonel. Als u mij wilt volgen richting de keuken?
Mijn moeder zal vast wat verse stroopwafels hebben liggen. Ik zal u wat te drinken inschenken.

Eduard grijnst en kijkt even naar zijn handen.

Uiteraard niet voor ik mijn handen heb gewassen. Een fraaie everzwijn heeft wat vlees moeten inleveren.
Eduard wast zijn handen en zet een dampende mok muntthee met honing neer voor Colonel. Een flinke schaal stroopwafels plaats hij erbij. Hij pakt er zelf ook een en voor hij een hap neemt geeft hij een knipoog en spreekt hem toe.
Tast toe zou ik zeggen heer. Ik zal op zoek gaan naar mijn vader, u kunt hier even wachten als u geen bezwaar heeft.
Eduard wacht nog even op het antwoord van de heer. Ergens had hij het vlees achter willen laten en ongezien weer vertrekken. Hij houdt ervan om zijn ouders te verrassen. Nu zal hij ze maar met zijn aanwezigheid moeten verrassen.
Back to top Go down
Colonel van Eckhardt




Posts : 11

[RP] Aankomst van Burggraaf Colonel Empty
PostSubject: Re: [RP] Aankomst van Burggraaf Colonel   [RP] Aankomst van Burggraaf Colonel Icon_minitime1Tue Nov 02, 2010 1:04 pm

Colonel knikt naar Eduard als hij zijn hand strekt richting de keuken. Maar natuurlijk volg ik, ik sta niet zo graag in mijn eentje. Jij wel soms? Hij knipoogt naar Eduard en lacht dan even, het zou inderdaad niet zo smakelijk zijn als er bloed in zijn drinken zou zitten. Voordat Colonel gaat zitten kijkt hij even rond in de keuken, het was een ruime en nette keuken, gelukkig was er ook genoeg zitplek waar hij plaats kan nemen en dat even later ook goed.

Heeft het je veel moeite gekost om dat everzwijn te pakken te krijgen of valt dat reuze mee? Dan zet Eduard een mok muntthee met honing voor hem neer en hij glimlacht, als er dan ook een schaal stroopwafels van Pippa bijkomen glimlacht hij nog breder. Bedankt, ik zal hier rustig wachten hoor. Hij glimlacht en neemt een hap van zijn stroopwafel.
Back to top Go down
Sponsored content





[RP] Aankomst van Burggraaf Colonel Empty
PostSubject: Re: [RP] Aankomst van Burggraaf Colonel   [RP] Aankomst van Burggraaf Colonel Icon_minitime1

Back to top Go down
 
[RP] Aankomst van Burggraaf Colonel
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» [RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel
» aankomst Cal
» aankomst Cal
» Aankomst van Say
» [RP] Aankomst Anthonis

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Familie de Ligne :: Domeinen van Raboude en Pippa :: Kasteel van Edam :: Gelijkvloers :: Inkomhal - Acceuil-
Jump to: