Familie de Ligne
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Familie de Ligne


 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Inco, Linda en Laila naar Edam.

Go down 
5 posters
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
Pippa de Ligne
Burggravin
Burggravin
Pippa de Ligne


Posts : 1452
Woonplaats : Rotterdam

Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Inco, Linda en Laila naar Edam.   Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Icon_minitime1Thu Apr 15, 2010 9:13 am

Tegen de tijd dat hij begint te ijsberen en mopperen kan Pippa haar glimlach bijna niet meer onderdrukken. Elke keer als hij op het bruggetje keert en nogmaals omkijkt hoort ze een lichte brom, eentje die ze maar al te goed kent en haar lief is.

Ze zijn er!

Hoort ze Raboude roepen en zijn gezicht was helemaal opgeklaard. Snel staat hij naast haar en neemt haar hand in de zijne, eventjes knijpt ze hem, dan staan ze klaar voor de ontvangst.

Welkom in Edam!

Pippa lacht naar de meisjes, geeft haar zoon een knipoog met twee ogen tegelijk en maakt zich los van Raboude.

Geweldig, dank U voor de uitnodiging en het onthaal!


Ik hoop dat jullie een goede reis hebben gehad, jullie zijn meer dan welkom. Eduard zorg jij met de zusjes eerst voor de paarden? Dan zal ik in de keuken als klaar zetten, jullie lusten vast wel een kop thee en een stroopwafel.
Back to top Go down
Eduard Noël de Ligne

Eduard Noël de Ligne


Posts : 317
Woonplaats : Rotterdam

Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Inco, Linda en Laila naar Edam.   Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Icon_minitime1Thu Apr 15, 2010 11:29 am

Eduard geniet van het warme onthaal wat zijn ouders de zussen geven.
Hij kijkt naar hun blije gezichten en houdt zijn blik op het warme gezicht van zijn moeder. De aanblik heeft hij gemist.
Ze hebben slechts kort aandacht voor elkaar gehad sinds hij terug is uit Sussex.
De poging tot een knipoog is nog altijd met beide ogen samengeknepen, ze zal niet veel hebben geoefend.. Normaal zou hij er een plagerige opmerking over hebben gemaakt, nu blijft hij wat stilletjes.
Zijn tuniek kleeft aan zijn rug van de uitputtende rondgang door het bos.. Met de teugels van Laila haar paard nog in een vaste grip in zijn hand merkt hij dat Marcus zijn kop tegen zijn andere hand duwt. De hond voelt zijn gemoedsrust bedenkt hij zich en doet zijn best om hem op te vrolijken.
Ik hoop dat jullie een goede reis hebben gehad, jullie zijn meer dan welkom. Eduard zorg jij met de zusjes eerst voor de paarden? Dan zal ik in de keuken als klaar zetten, jullie lusten vast wel een kop thee en een stroopwafel.

Eduard kijkt naar zijn moeder en dan naar de zussen.

Ik denk dat de dames behoorlijk moe zijn van de reis, ik breng de paarden wel naar de stal, de zussen kunnen alvast met jullie naar binnen gaan moeder.
Back to top Go down
Laila

Laila


Posts : 144
Woonplaats : Leiden

Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Inco, Linda en Laila naar Edam.   Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Icon_minitime1Fri Apr 16, 2010 2:11 am

Ik hoop dat jullie een goede reis hebben gehad, jullie zijn meer dan welkom. Eduard zorg jij met de zusjes eerst voor de paarden? Dan zal ik in de keuken als klaar zetten, jullie lusten vast wel een kop thee en een stroopwafel.

Laila spitst haar oren bij het horen van de woorden ''thee'' en ''stroopwafel''. Verlekkerd knikt ze.

Ik denk dat de dames behoorlijk moe zijn van de reis, ik breng de paarden wel naar de stal, de zussen kunnen alvast met jullie naar binnen gaan moeder.

Laila kijkt met een frons naar Eduard.

Ik weet het niet hoor... Misschien kan ik beter even meelopen. Hij heeft nogal een temperament en het is wel een vreemde omgeving.. Misschien dat hij wel even..

Hakkelend stopt Laila met praten en prevelt een excuus. Als ze niet ergens achter af, af kon stijgen dan moest het maar gewon hier. ''Kom op meid, je kunt het wel even de kiezen op elkaar!'' denkt ze bij haar eigen. Met een verbeten gezicht richt ze zich op van het zadel en probeert haar been er iets wat elegant over heen te zwaaien hoewel dit allerminst lijkt te lukken. Ze gaat weer terug zitten in het zadel en met een gezicht dat rood is tot achter haar oren werpt ze een wanhopige blik op Linda.
Back to top Go down
Eduard Noël de Ligne

Eduard Noël de Ligne


Posts : 317
Woonplaats : Rotterdam

Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Inco, Linda en Laila naar Edam.   Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Icon_minitime1Fri Apr 16, 2010 3:33 am

Eduard kijkt vanaf de voorzijde van het paard naar Laila en de frons op haar gelaat is een vooraankondiging van de woorden die ze spreekt.
Ik weet het niet hoor... Misschien kan ik beter even meelopen. Hij heeft nogal een temperament en het is wel een vreemde omgeving.. Misschien dat hij wel even..
Hij zucht even met een licht overdreven volume haar kant op.... ze zulllen eens gewoon iets van hem aannemen.
De poging van het paard af te stijgen ziet hij mislukken en Laila gaat weer terug in het zadel zitten.
Waarschijnlijk de combinatie van haar verwondingen en haar buiteling spelen haar parten. Hij draait zich wat zijwaarts zodat ze via zijn rug eraf kan klimmen terwijl hij het paard bij de teugels vast heeft.


Ik vrees dat het de gewoonte wordt om mij op allerlei wijzen te gebruiken om van je paard af te klauteren Laila?
En lichte grijns ontsnapt van zijn gezicht terwijl hij wacht of ze hem als afstapje zal kunnen gebruiken. Het zal geen elegante afdaling worden, maar hij kan moeilijk het paard loslaten.
Back to top Go down
Jonkvrouwlinda

Jonkvrouwlinda


Posts : 244
Woonplaats : Leiden
Beschrijving :
Humeur : beroerd

Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Inco, Linda en Laila naar Edam.   Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Icon_minitime1Fri Apr 16, 2010 4:28 am

Bij de poort aangekomen zag ze heer Raboude en vrouwe Pippa, anthousiast op hen aflopen. Ze nam het stel in haar op, ze liepen hand in hand. En leken zo blij met elkaar. Goed dat deden zij en Inco ook regelmatig. Maar dit had ze haar eigen ouders nooit zien doen. Zouden zij dan het voorbeeld zijn van een gelukkig huwelijk? Zou zij dat ook hebben waneer ze met Inco trouwt? Ook de herbergierster en haar man waar ze veel werkte als waardin, gingen op deze manier door hun huwelijk. Nu Inco haar een aanzoek had gedaan en langzaam het besef kreeg dat er een huwelijk kwam, vond ze het wel wat griezelig allemaal. Ze wilde dolgraag met hem trouwen, niets liever dan dat. Ze hield zo ziels veel van hem. Maar ze was er best wel wat nerveus om. Dat haar eigen ouders niet gelukkig waren in hun huwelijk hield haar nu wat bezig. Ze nam een teug adem, om haar tranen weeral te onderdrukken en gleed van Harelquins rug. Terwijl ze met een hand Harlequin vast houd, omhelst ze bijde een voor een met de andere arm.

Heer Raboude, vrouwe Pippa mag ik u nogmaals bedanken voor jullie gastvrijheid? De reis is goed verlopen, al hadden Laila en Bandiet op het einde een...
meningsverschil met Eduard.


Een lichte grijns verschijnt op haar gezicht, terwijl ze naar hen bijde kijkt. En ziet dat Ed zijn rug aanbied. Vervolgens trekt ze de singel van het zadel van Harlequin los en schuift de stijgbeugels omhoog. Voor de gelegenheid was ze dit keer maar met zadel gekomen. Ze herrinerde zich de aankomst bij Burgraaf Colonel nog maar al te goed. Ze had er een flinke beurse plek aan overgehouden toen Harlequin zo abrupt voor de poort stopte en zij er van voren, tegen de zware eikenhouten duur klapte.

Laila ga jij maar vast met heer Raboude en vrouwe Pippa mee, ik zal Ed wel met Bandiet helpen. Aangezien Harlequin ook een bijzondere aanpak nodig heeft, lijkt me dat verstandiger. En voor jou ook zusje, je hebt al weer veel te veel gedaan vandaag.

Dan wacht ze tot Ed met Bandiet een richting bepaald, zodat ze hem kan volgen met Harlequin en loopt met hem naar de stallen.
Back to top Go down
Laila

Laila


Posts : 144
Woonplaats : Leiden

Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Inco, Linda en Laila naar Edam.   Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Icon_minitime1Fri Apr 16, 2010 6:17 am

Laila ziet hoe Eduard haar zijn rug bied en met haar armen steunt ze op zijn schouders zodat ze zich van Bandiet af kan laten glijden. Vlug strijkt ze haar rokken glad en hersteld ze zich van haar wat bijzondere afstap.

Ik vrees dat het de gewoonte wordt om mij op allerlei wijzen te gebruiken om van je paard af te klauteren Laila?

Laila lacht en knikt
Ik geloof het wel Eduard, ik geloof het wel. Maar geen zorgen, zodra ik me wat beter voel denk ik dat het wel goed zal komen. Dan zal ik op eigen houtje paardrijden en afstijgen hoor.


Laila ga jij maar vast met heer Raboude en vrouwe Pippa mee, ik zal Ed wel met Bandiet helpen. Aangezien Harlequin ook een bijzondere aanpak nodig heeft, lijkt me dat verstandiger. En voor jou ook zusje, je hebt al weer veel te veel gedaan vandaag.

Knikt
Dat is een goed idee! Doe maar. Ik zal mee naar binnen gaan dan.

Ze kijkt heer Raboude en vrouwe Pippa aan. Dan aait ze Bandiet over zijn neus en geeft hem een kusje terwijl ze achter zijn oren krabt.

Ik vrees dat mijn rok wel wat stoffig is, maar ik zal hem zo spoedig mogelijk wassen hoor. Dan zie ik er weer netjes uit.

Laila doet een stap naar voren en kijkt het stel afwachtend aan.
Back to top Go down
Eduard Noël de Ligne

Eduard Noël de Ligne


Posts : 317
Woonplaats : Rotterdam

Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Inco, Linda en Laila naar Edam.   Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Icon_minitime1Fri Apr 16, 2010 8:57 am

Eduard kijkt toe hoe Marcus zijn weg al heeft gevonden en allerlei zaken interessanter vindt in plaats van bij hen te blijven staan.
Laila lijkt hem als een handig hulpmiddel te kunnen gebruiken en weet zonder al te veel kleerscheuren af te kunnen stappen.
Ik geloof het wel Eduard, ik geloof het wel. Maar geen zorgen, zodra ik me wat beter voel denk ik dat het wel goed zal komen. Dan zal ik op eigen houtje paardrijden en afstijgen hoor.
Eduard knikt met een lachje als antwoord op haar woorden en wrijft ondertussen het paard over de neus.

Laila ga jij maar vast met heer Raboude en vrouwe Pippa mee, ik zal Ed wel met Bandiet helpen. Aangezien Harlequin ook een bijzondere aanpak nodig heeft, lijkt me dat verstandiger. En voor jou ook zusje, je hebt al weer veel te veel gedaan vandaag.
Even overweegt hij een bijdehante opmerking over de bijzondere aanpak, maar hij heeft geen zin om grapjes te maken.
Hij wacht tot Linda haar paard goed bij de teugels heeft genomen en loopt met het paard van Laila richting de stallen.
Als ze dichtbij zijn laat hij Linda voorgaan en houdt de deur voor haar open.


Ik denk dat de paarden eerst even wat rust van de stallen kunnen gebruiken, als ze gewent zijn aan de nieuwe omgeving zal ik ze wel naar het buiten gedeelte brengen zodat ze vrij kunnen grazen bij onze andere paarden.
Eduard kijkt nieuwsgierig naar de reactie van Linda in de stallen. Inco heeft hier nog als stalmeester dienst gedaan.
Hij zorgt dat de paarden vers hooi en water hebben om in de rust te kunnen bijkomen van de reis.

Wat denk je Linda? Al zin in thee en stroopwafels?
Back to top Go down
Jonkvrouwlinda

Jonkvrouwlinda


Posts : 244
Woonplaats : Leiden
Beschrijving :
Humeur : beroerd

Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Inco, Linda en Laila naar Edam.   Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Icon_minitime1Fri Apr 16, 2010 11:37 am

Bij het luxueuse verblijf voor paarden aangekomen stapt ze voorzichtig binnen met Harlequin. Vegezeld door Vosje die tussen hun voeten door drentelt. Kijkt ze haar ogen uit.

Nou Harlequin zo luxe heb je het nog nooit gehad. Maarja je komt uit de mijn dus alles waar je nu mag overnachten is hemels voor je.

Ze glimlacht naar Ed.

Ik denk dat bijde heren zich hier wel zullen vermaken, en wij dames Laila en ik ook.

Terwijl ze met een vals lachje haar tong uit steekt naar hem.Dan begeleid ze Harlequin een box in en doet zijn hoofdstel uit spoelt die door de waterbak en legt het op het zadel die ze vervolgens van zijn rug neemt. Ze hoor Ed iets roepen over thee en stroopwafels. Hmm lekker, dan bedenkt ze dat dit een uitgelezen kans is om hem eens te vragen hoe het nu werkelijk is met hem.

Hmm thee en stroopwafels zijn altijd, lekker Ed. Maar eerst ga je me eens vertellen wat er op je hart zit. Ik zie het aan je, gaat niet zo lekker wel?

Met het zadel op haar armen kijkt ze hem vragend aan.
Back to top Go down
Eduard Noël de Ligne

Eduard Noël de Ligne


Posts : 317
Woonplaats : Rotterdam

Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Inco, Linda en Laila naar Edam.   Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Icon_minitime1Fri Apr 16, 2010 12:44 pm

Eduard draagt er zorg voor dat alles gereed is voor de paarden en ze naar binnen kunnen gaan.
Als Linda meer van hem wil weten valt hij even stil en kijkt hij naar de grond met een wat verslagen blik.
Hmm thee en stroopwafels zijn altijd, lekker Ed. Maar eerst ga je me eens vertellen wat er op je hart zit. Ik zie het aan je, gaat niet zo lekker wel?

Hij kijkt met serieuze ogen naar Linda en zucht een brok weg...

Laat ik het zo zeggen Linda...
Een goede vriendin in Sussex heeft een gedicht voor me geschreven toen ik via een brief vernomen heb dat Anne niet meer terug komt.
Ik zal hem je citeren.


Hij schraapt zijn keel en probeert de woorden te herinneren die hij in een van de donkerste uren van zijn leven te horen kreeg.
Al snel komen ze terug. Hij hoopt dat Linda de vreemde taal van over de zee beheerst...


Life is a precious treasure
Filled with ups and downs
Of all other gifts there is no measure
By it we learn to be strong

For when you think all has failed
A new day always comes forth
Bringing the warm of the sun
And the chance for life to again be birth

So when darkness surrounds you
And life seems near the end
Keep your head held high
For life is ready, a new joy to send.


Benieuwd kijkt hij haar aan en hoopt dat ze het heeft kunnen volgen.
Back to top Go down
Jonkvrouwlinda

Jonkvrouwlinda


Posts : 244
Woonplaats : Leiden
Beschrijving :
Humeur : beroerd

Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Inco, Linda en Laila naar Edam.   Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Icon_minitime1Fri Apr 16, 2010 1:19 pm

Ze glimlacht even als ze Ed als een kleine jongen, zijn ogen neer ziet slaan waneer hij tot de orde geroepen word. Zo bedoelde ze het toch niet. Als hij haar trug aan kijkt, staan zijn ogen droevig, maar serieus. Hij verteld haar dat Anne niet meer terug komt. En ineens begrijpt ze wat hem scheelt. Daarna citeerd hij een gedicht uit een taal die ze herkent. Ze heeft het geleerd van haar vader, die vele talen machtig is. Aandachtig luisterd ze naar de woorden en probeerd ze in haar hoofd te vertalen.
Het kwam de rijm niet ten goede, maar ze begreep wel wat de dame bedoeld moet hebben. Ze keek vol meelij naar Ed. Ze had met hem te doen. Ze wist precies hoe hij zich voelde, ze had het zelf eens gevoeld. En inderdaad de vreugde van een nieuwe dag kwam al snel kijken. Voor haar in de vorm van Inco en voor Ed was het nog niet helemaal duidelijk hoe die vreugde zich zal uiten. Ze legde het zadel op een bokje en gaf Ed een knuffel, maar maakte er verder geen opmerking over. De knuffel zou genoeg moeten zeggen.


Thee en stroopwafels dan maar?

Eenmaal buiten tilde ze haar rokken iets op en lachte uitdagend naar ed, om een wedstrijdje naar de voordeur uit te lokken. Daarna zette ze vergezeld door Vosje een run in. Hoewel ze wist dat Ed sneller kon lopen, aangezien haar rokken danig in de weg zaten, had ze er plezier in.
Back to top Go down
Eduard Noël de Ligne

Eduard Noël de Ligne


Posts : 317
Woonplaats : Rotterdam

Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Inco, Linda en Laila naar Edam.   Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Icon_minitime1Fri Apr 16, 2010 1:52 pm

Eduard ziet Linda diep in de ogen die zich al als een echte zus zonder al teveel uitleg begrip kan opbrengen.
Hij waardeert het dat ze niet al teveel doorvraagt. Hij geniet van de knuffel en houdt haar even stevig vast.
Vanaf het eerste moment dat hij haar in de herberg van Leiden is tegen gekomen voelt hij al een diepe genegenheid voor haar. Dat ze de vrouw zal worden van een van zijn goede vrienden vult hem met blijdschap.
Thee en stroopwafels dan maar?

Hij ziet haar uitdagende blik, maar zijn verdriet is aangewakkerd, hij voelt de brok weer opkomen en kan zich er bijna niet overheen zetten.
Normaal zal hij met vlugge passen haar snel hebben bijgehaald.. Nu loopt hij met rustige passen achter haar aan. Hij begrijpt haar poging om hem op te vrolijken. Na vele maanden wachten met hoop is het voor hem niet mogelijk Anne haar gezicht uit zijn gedachten te bannen.
De tijd zal het moeten slijten...
Tijdens het lopen zwaait hij zijn armen en zucht de brok uit zijn keel weg.
Hij kijkt hoe Linda verder richting de toegangsdeur rent en krijgt een lichte grijns.. hij loopt uiteindelijk met een drafje achter haar aan om ze niet te lang te laten wachten.

Bij de deur kijkt hij Linda even aan en opent hem om haar voor naar binnen te laten gaan.

Op naar de stroopwafels dan maar.
Back to top Go down
Sponsored content





Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Inco, Linda en Laila naar Edam.   Inco, Linda en Laila naar Edam. - Page 2 Icon_minitime1

Back to top Go down
 
Inco, Linda en Laila naar Edam.
Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» [RP] Christiaan komt aan in Edam
» Een nieuwe bewoner op Edam.
» Laila op Volendam
» Laila op Oosterhout
» [RP] Een uitgestippelde weg voor Laila

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Familie de Ligne :: Domeinen van Raboude en Pippa :: Kasteel van Edam :: Gelijkvloers :: Inkomhal - Acceuil-
Jump to: