Familie de Ligne
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Familie de Ligne


 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 [RP] Bezoek van de bisschop van Utrecht

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Leopold

Leopold


Posts : 21

[RP] Bezoek van de bisschop van Utrecht  Empty
PostSubject: [RP] Bezoek van de bisschop van Utrecht    [RP] Bezoek van de bisschop van Utrecht  Icon_minitime1Mon Jan 02, 2012 8:45 am

Het rijtuig van de bisschop van Utrecht was onderweg naar Everdingen. Enkele weken voordien had heer Anthonis hem uitgenodigd op zijn landgoed en Leopold had tegenwoordig een uitstekende reden gevonden om hem eens te bezoeken. De pasbenoemde bisschop had vele plannen en gedachten en kon wel wat hulp gebruiken. En juist daarom wilde hij de jonge Anthonis spreken.

Het rijtuig hield halt voor de poorten van het domein van de heer van Everdingen. Leopold stapte uit en bedankte de koetsier alvorens zich naar de poorten te begeven. De jonge prelaat hoopte dat zijn aankomst opgemerkt zou zijn door iemand.
Back to top Go down
Jan de Roovere




Posts : 1

[RP] Bezoek van de bisschop van Utrecht  Empty
PostSubject: Re: [RP] Bezoek van de bisschop van Utrecht    [RP] Bezoek van de bisschop van Utrecht  Icon_minitime1Mon Jan 02, 2012 11:20 am

Jan was nog maar net aangesteld als hoofdwachter. Jan was aangestelt door de Keizer, en was voorheen werkzaam in de gardes van de keizer. Jan was al oud, maar nog een harde vechter. Probleem was dat hij één arm miste. Echter met twee handen op de rug had hij een voor een alle wachters van Everdingen verslaan om zichzelf te bewijzen. Nu was hij de onbetwiste leider. De Keizer wilde dat zijn zoon veilig was op zijn, kleine, kasteel.

En dan nu de eerst bezoeker. Een priester, en schijnbaar familie. Jan besloot om deze persoonlijk te woord te staan. Immers moesten de mannen nog veel leren.

Gegroet heer, ik zie dat Jah met u gaat. Ik neem aan dat u het niet erg vind dat we u en uw rijtuig doorzoeken voor we u binnenlaten. U weet wel, de zoon van de Keizer, en ik wil niet nog een arm kwijt raken.

Een oud grapje dat hij vaak aanhaalde. Zonder op zijn antwoord te wachten knikte hij naar de mannen, die even naar hem keken.

Hup, stelletje kwansen, doorzoek de koets, onder de banken in de koffer, onder de koets en bok en dak. Ja ook de paarden. Ach, domme swans, zo doe je dat. Moet ik ook alles zelf doen. Water en droog brood voor 3 dagen voor jou.

Na niets gevonden te hebben, glimlacht Jan. Wellicht kunt een vrijbrief laten schrijven door heer de Ligne, dan kunt u volgende keer sneller door. Ik zal u begeleiden naar de stallen en u dan laten aankondigen. Kom...
Back to top Go down
Leopold

Leopold


Posts : 21

[RP] Bezoek van de bisschop van Utrecht  Empty
PostSubject: Re: [RP] Bezoek van de bisschop van Utrecht    [RP] Bezoek van de bisschop van Utrecht  Icon_minitime1Mon Jan 02, 2012 11:59 am

De jonge prelaat werd onmiddellijk verwelkomt door een éénarmig heerschap, kennelijk het hoofd van de wacht van Everdingen. De wachter sprak tot hem:

Gegroet heer, ik zie dat Jah met u gaat. Ik neem aan dat u het niet erg vind dat we u en uw rijtuig doorzoeken voor we u binnenlaten. U weet wel, de zoon van de Keizer, en ik wil niet nog een arm kwijt raken.

Nog voor Leopold nog maar iets kon uitbrengen zond hij zijn manschappen op de koets af. Alles werd nauwkeurig onderzocht. De koetsier van de bisschop was er duidelijk niet gerust in dat vreemden aan zijn koets zaten te prutsen.

Als priester van onze Heilige Kerk draag ik vanzelfsprekend geen wapens, mijn beste. Maar, ik snap maar al te goed dat de veiligheid van de keizerszoon belangrijk is.

Nadat de wachters niets verdacht hadden gevonden zei de hoofdwachter:

Wellicht kunt een vrijbrief laten schrijven door heer de Ligne, dan kunt u volgende keer sneller door. Ik zal u begeleiden naar de stallen en u dan laten aankondigen. Kom...

Leopold stak zijn hand uit ten teken dat hij zou volgen.
Back to top Go down
Sponsored content





[RP] Bezoek van de bisschop van Utrecht  Empty
PostSubject: Re: [RP] Bezoek van de bisschop van Utrecht    [RP] Bezoek van de bisschop van Utrecht  Icon_minitime1

Back to top Go down
 
[RP] Bezoek van de bisschop van Utrecht
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Bezoek Eduard
» Een tante op bezoek.
» Emma komt op bezoek.
» Lieven brengt een bezoek.
» [RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Familie de Ligne :: Kasteel van Everdingen :: Het Hof :: Poorten-
Jump to: