Familie de Ligne
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Familie de Ligne


 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 [RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Colonel van Eckhardt




Posts : 11

[RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel Empty
PostSubject: [RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel   [RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel Icon_minitime1Wed Aug 04, 2010 4:12 pm

Vanuit de verte is een groep ruiters te zien, deze ruiters dragen het blazoen van de Burggraaf van Montfoort, Heer van Woerden en Blaricum op hun schilden. Als ze een stuk dichterbij zijn, valt op dat de Burggraaf er zelf ook tussen rijdt.

Even later komen ze aan in Edam, Colonel stapt van zijn paard en geeft de teugels aan een van zijn wachters. Hij klopt zijn mantel nog even af en loopt dan de inkomhal binnen, waar hij wacht op een bediende of iemand..
Back to top Go down
Jonkvrouwlinda

Jonkvrouwlinda


Posts : 244
Woonplaats : Leiden
Beschrijving :
Humeur : beroerd

[RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel Empty
PostSubject: Re: [RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel   [RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel Icon_minitime1Thu Aug 05, 2010 12:11 pm

Enkele dagen waren voorbij gegaan aan het slechte nieuws dat Linda ontvangen had van Inco. Het liefst lag ze alle dagen in haar bed alleen met haar intense verdriet te zijn. De troost van Vosje in haar bijzijn deed haar in iedergeval een beetje goed, de enige zwerver die niet van haar zijde zou wijken. Van haar hoefde het allemaal niet meer. Hoe moest ze zonder hem nu verder? Nu ze al zolang van hem hield. Nu alles waar ze voor leefde onbereikbaar is. Met rode ogen van het huilen en de tranen nog op haar wangen sloeg ze de dekens trug en ging rechtop in haar bed zitten. Ze pakte haar ochtendjas en sloeg die om haar schouders. Vosje sprong van haar bed en volge haar gestaag. Met tegenzin slofte ze op haar kousen naar beneden voor een kop rooibosthee en een stroopwafel. Halverwege de trap schoot Vosje naar beneden en buiten het zicht van haar hoorde ze haar blaffen in de aankomshal. Er was daar duidelijk iemand die niet bij het gezin hoorde. Bezoek? Snel deed ze haar ochtend jas beter aan en veegde de tranen van haar wangen. Van boven de trap riep ze:

Vosje, wie is daar?

Met een wat snellere pas liep ze naar beneden, ze ziet om de hoek een mannen gestalte en vosje die de heer vrolijk aanblaft en tussen ze benen door dribbeld. Als ze dichter bij komt herkend ze de man aan zijn haar. Co! voor het eerst sinds tijden komt er een kleine glimlach op haar gezicht. Snel loopt ze de laatste paar treden van de trap en stormt op Colonel af.

Co, wat een aangename verrassing! Wat brengt jou helemaal naar Edam?
Back to top Go down
Colonel van Eckhardt




Posts : 11

[RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel Empty
PostSubject: Re: [RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel   [RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel Icon_minitime1Thu Aug 05, 2010 2:45 pm

Colonel staat rustig te wachten totdat iemand komt, als er opeens een viervoeter naast hem staat te blaffen naar hem. Hij buigt zich door z'n knieën om het dier even te aaien, maar dan hoort hij een stem van de trap af komen en de voetstappen gaan wat sneller. Hij gaat recht staan en draait zich naar de trap toe.

Co, wat een aangename verrassing! Wat brengt jou helemaal naar Edam? Linda staat al snel voor hem en Colonel knuffelt haar, dan zet hij een stapje achteruit en bekijkt haar eens.
Nou, ik hoorde van iemand dat jij mooie ochtendjassen had, dat wilde ik natuurlijk zelf zien..! Hij lacht en kijkt glimlachend naar haar. Maar serieus, ik kom hier voor Raboude.
Back to top Go down
Jonkvrouwlinda

Jonkvrouwlinda


Posts : 244
Woonplaats : Leiden
Beschrijving :
Humeur : beroerd

[RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel Empty
PostSubject: Re: [RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel   [RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel Icon_minitime1Thu Aug 05, 2010 3:10 pm

Als ze de armen van Colonel om haar heen voelt moet ze zich even bedwingen om niet in tranen uit te barsten. wanneer hij een stapje terug neemt om haar eens goed op te nemen slaat ze haar ogen neer. Ze hoopt zo dat hij haar betraande ogen niet zal zien. Zou hij het al gehoord hebben? Is hij daarom hier? Colonel maakt een opmerking over haar ochtendjas en even is ze verward wie moet dat gezegd hebben? Ed, misschien? Waarom zou hij Co vertellen.. dan ziet ze de grijns op zijn gezicht. En moet dan ook wel wat lachen. En geeft hem een plagerige duw tegen z'n schouder, maar ze was al lang blij dat hij verder niet inging op haar voorkomen.

Plaaggeest! hmm Pap, ik heb hem voor het laatst gezien in de bibliotheek. Kom, dan breng ik je naar de salon dan zal ik hem voor je gaan halen.

Ze gebaard hem voor te gaan in de gewenste richting.
Back to top Go down
Colonel van Eckhardt




Posts : 11

[RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel Empty
PostSubject: Re: [RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel   [RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel Icon_minitime1Thu Aug 05, 2010 4:01 pm

Colonel begint zachtjes weer te lachen als Linda hem een plaaggeest noemt, na wat gelach kijkt hij verbaasd alsof hij wilt zeggen 'Ik?'.

Is goed, zeg maar als ik fout loop hoor! Hij begint rustig te lopen en kijkt ondertussen naar de schilderingen op de muren.
Back to top Go down
Sponsored content





[RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel Empty
PostSubject: Re: [RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel   [RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel Icon_minitime1

Back to top Go down
 
[RP] Het bezoek van Burggraaf Colonel
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» [RP] Aankomst van Burggraaf Colonel
» Bezoek Eduard
» Een tante op bezoek.
» Emma komt op bezoek.
» Lieven brengt een bezoek.

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Familie de Ligne :: Domeinen van Raboude en Pippa :: Kasteel van Edam :: Gelijkvloers :: Inkomhal - Acceuil-
Jump to: