Familie de Ligne
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Familie de Ligne


 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Amoretto meld zich aan

Go down 
3 posters
AuthorMessage
amoretto
Dame
Dame
amoretto


Posts : 41
Humeur : Zonnig:)

Amoretto meld zich aan Empty
PostSubject: Amoretto meld zich aan   Amoretto meld zich aan Icon_minitime1Sat Oct 24, 2009 3:31 pm

Amoretto was naar het kasteel van Vrouwe Pippa gekomen op uitnodiging om thee te komen drinken bij haar. Ze keek haar ogen uit bij het zien van het kasteel.

Wat een prachtig gebouw, ik ben benieuwd hoe het er van binnen uit ziet, Pippa zei dat ik me melden moest bij de inkomhal

Aangekomen bij de inkomhal worden haar ogen nog groter, wat vond ze het prachtig hier. Zo warm en zo huiselijk en toch zo adelijk. De sfeer proevend en alles in haar opnemend, nam ze plaats op een prachtige bank, wachtend op haar vriendin
Back to top Go down
Eduard Noël de Ligne

Eduard Noël de Ligne


Posts : 317
Woonplaats : Rotterdam

Amoretto meld zich aan Empty
PostSubject: Re: Amoretto meld zich aan   Amoretto meld zich aan Icon_minitime1Sun Oct 25, 2009 2:20 am

Eduard hoort via een van de bedienden dat er een gast was aangekomen. Terwijl de bediende onderweg is richting zijn moeder kan Eduard zichzelf niet bedwingen en loopt stiekem naar de inkomhal.
In de hal aangekomen ziet Eduard een vrouwelijke gestalte zitten. Een grote glimlach komt op zijn gelaat als hij vrouwe Amoretto herkent in de gestalte. Met veel enthousiasme rent Eduard in haar richting.


Dame Amoretto, wat leuk dat u ons vereerd met een bezoek!! komt u naar mijn nieuwe kamer kijken? Moeder heeft een prachtige ridder geschilderd op de muur. Als ik wat groter ben en oom Silvain me heeft leren vechten zal ik ook ridder willen worden.

Met zijn jeugdige enthousiasme vliegt Eduard de dame om haar hals.
Back to top Go down
amoretto
Dame
Dame
amoretto


Posts : 41
Humeur : Zonnig:)

Amoretto meld zich aan Empty
PostSubject: Re: Amoretto meld zich aan   Amoretto meld zich aan Icon_minitime1Sun Oct 25, 2009 2:56 am

Goedemorgen Eduard!! wat een warm welkom lieverd

Amoretto schaterde toen Eduard haar om de hals vloog. Wat een pracht zoon hebben Pippa en Raboude ook en zo lief

Amoretto zette Eduard weer op de grond en vroeg hem

Eduard waar is je moeder nu? Weet ze al dat ik er ben?

Ja ze vertelde me van je mooie kamer dus die wil ik zeer zeker wel zien, heb je nog wat moois meegebracht Smile
Back to top Go down
Eduard Noël de Ligne

Eduard Noël de Ligne


Posts : 317
Woonplaats : Rotterdam

Amoretto meld zich aan Empty
PostSubject: Re: Amoretto meld zich aan   Amoretto meld zich aan Icon_minitime1Sun Oct 25, 2009 3:07 am

Goedemorgen Eduard!! wat een warm welkom lieverd

Eduard waar is je moeder nu? Weet ze al dat ik er ben?

Ja ze vertelde me van je mooie kamer dus die wil ik zeer zeker wel zien, heb je nog wat moois meegebracht Smile


Moeder weet dat u er bent, ik zag een bediende naar haar salon lopen. Ze zal zo wel komen denk ik. Ik had vanmorgen een grote sprinkhaan gevonden, maar ik moest hem uit mijn zak halen. Als u wil kan ik wel kijken of hij er nog ligt? Hij is fel groen en heeft van die grote voelsprieten. Ik moest hem wel goed vasthouden anders sprong hij steeds weg. Toen ik hem uit mijn zak haalde lag hij wel stil eindelijk, ik denk dat hij het gezellig vond.
Back to top Go down
amoretto
Dame
Dame
amoretto


Posts : 41
Humeur : Zonnig:)

Amoretto meld zich aan Empty
PostSubject: Re: Amoretto meld zich aan   Amoretto meld zich aan Icon_minitime1Sun Oct 25, 2009 3:16 am

Amoretto kijkt hem met grote ogen aan. Wat zei hij? een sprinkhaan? Gauw stapte ze boven op de bank om zich heen kijkend naar dat enge beest

iiiiiiieeeeeeeeee, Eduard haal alsjeblieft dat enge beest weg, waar het ook is. Ik houd niet van springende beesten

Angstig keek ze hem aan en hoopte dat hij het beest gauw zou vinden
Back to top Go down
Eduard Noël de Ligne

Eduard Noël de Ligne


Posts : 317
Woonplaats : Rotterdam

Amoretto meld zich aan Empty
PostSubject: Re: Amoretto meld zich aan   Amoretto meld zich aan Icon_minitime1Sun Oct 25, 2009 3:41 am

iiiiiiieeeeeeeeee, Eduard haal alsjeblieft dat enge beest weg, waar het ook is. Ik houd niet van springende beesten
Eduard kijkt verschrikt hoe de vrouwe op de stoel gaat staan.
Hij probeert met geruststellende stem duidelijk te maken dat hij hem buiten heeft laten liggen als hij voetstappen in de hal hoort aankomen. O jee dat zal moeder zijn, ze zal niet blij zijn dat hij haar gasten op de stoelen laat staan en gillen. Verschrikt kijkt hij naar vrouwe Amoretto.


Hij is echt niet binnen hoor, ik moest hem buiten laten liggen bij de uitgang van de buitenkeuken.
Back to top Go down
amoretto
Dame
Dame
amoretto


Posts : 41
Humeur : Zonnig:)

Amoretto meld zich aan Empty
PostSubject: Re: Amoretto meld zich aan   Amoretto meld zich aan Icon_minitime1Sun Oct 25, 2009 3:45 am

Enigzins opgelucht kijkt ze naar Eduard. Toch nog alle hoeken in de gaten houdend, stapt ze weer van de bank af

Dankje Eduard, pfffff ik houd echt niet van alles wat springt en vleugels heeft. Ik heb nog een cadeautje voor je meegebracht van Heer Say en mij, je moeder vertelde ons dat je later ridder wilt worden

Amoretto leidde hem daar mee af en kon hij beter daar mee bezig zijn dan met vliegende springende beesten

Alsjeblieft Eduard, pak het maar uit en we hopen dat je er veel plezier van zult hebben

Amoretto meld zich aan 15yx9go
Back to top Go down
Eduard Noël de Ligne

Eduard Noël de Ligne


Posts : 317
Woonplaats : Rotterdam

Amoretto meld zich aan Empty
PostSubject: Re: Amoretto meld zich aan   Amoretto meld zich aan Icon_minitime1Sun Oct 25, 2009 3:54 am

Dankje Eduard, pfffff ik houd echt niet van alles wat springt en vleugels heeft. Ik heb nog een cadeautje voor je meegebracht van Heer Say en mij, je moeder vertelde ons dat je later ridder wilt worden.

Alsjeblieft Eduard, pak het maar uit en we hopen dat je er veel plezier van zult hebben


Voorzichtig pakt Eduard het kado uit en maakt een aantal vreugde sprongen van blijdschap. Wat een geweldig mooi kado!! hartstikke bedankt. Ik ga er gelijk mee spelen!!
Dankbaar gaat hij bij vrouwe Amoretto staan en speelt met de ridder op de leuning van haar stoel. Allerlei fantasie verhalen gaan in zijn hoofdje tekeer. Het repeterende thema is dat hij vrouwe Amoretto uit allerlei gevaren bevrijdt en haar veilig weer naar oom Say terug brengt zodat ze nog lang en gelukkig kunnen leven.
Back to top Go down
amoretto
Dame
Dame
amoretto


Posts : 41
Humeur : Zonnig:)

Amoretto meld zich aan Empty
PostSubject: Re: Amoretto meld zich aan   Amoretto meld zich aan Icon_minitime1Sun Oct 25, 2009 3:59 am

Glunderend kijkt Amoretto hoe Eduard zich in zijn rol als ridder uitleeft. Hij ziet er prachtig uit als kleine ridder en zal er zeker plezier van hebben

Zul je er zuinig op zijn? Eduard? En niet gelijk iedereen aanvallen he, haha

Glimlachend kijkt ze de kleine vent aan en hoopt dat Say en zij later ook met zo'n prachtig kind gezegend mogen zijn
Back to top Go down
Pippa de Ligne
Burggravin
Burggravin
Pippa de Ligne


Posts : 1452
Woonplaats : Rotterdam

Amoretto meld zich aan Empty
PostSubject: Re: Amoretto meld zich aan   Amoretto meld zich aan Icon_minitime1Mon Oct 26, 2009 3:32 pm

De bediende had Pippa vertelt van de gaste in de inkomshal en ze wist meteen wie het was. Ze maant zich zelf dat ze rustig hoort te lopen terwijl ze in zeer snelle stap naar de hal gaat.

Amoooo, wat ben ik blij dat je er bent.

Ze pakt beide handen van haar vriendin vast en schudt ze enthousiast.

Ik zie dat Eduard je bezig heeft gehouden? Is hij lief geweest?

Als ze naar haar zoon kijkt ziet ze zijn ogen glimmen van blijdschap en hem druk in de weer met een kleine ridder. Ondertussen controleert ze snel zijn broekzakken op ongewenste huisgenoten. Ze probeert niet te lachen als ze bedenkt wat hij allemaal naar binnen sleept. Z'n zakken blijken leeg te zijn en meteen kijkt Pippa snel de ruimte door op zoek naar bewegende objecten in de kamer, ze weet dat Amo daar niet zo van houdt. Alles lijkt tot haar opluchting in orde te zijn.

Amo ga je mee naar mijn salon? Gaan we daar theedrinken!.
Back to top Go down
amoretto
Dame
Dame
amoretto


Posts : 41
Humeur : Zonnig:)

Amoretto meld zich aan Empty
PostSubject: Re: Amoretto meld zich aan   Amoretto meld zich aan Icon_minitime1Tue Oct 27, 2009 12:37 pm

Amo ga je mee naar mijn salon? Gaan we daar theedrinken!.


Hey Pippaaaaaa

Amoretto omhelsde haar vriendin en lachte

Ja hoor Eduard heeft zich keurig gedragen, en Say en ik hadden een kleinigheidje voor hem meegenomen, we wisten dat hij later ridder wilde worden:)

Amoretto keek even glimlachend naar Eduard, ze was rustig want hij was die vliegende beesten vergeten even. Ze keek weer naar Pippa en zei

Ja goed! ik loop met je mee, ik smacht nu ook wel naar een kopje thee
Back to top Go down
Pippa de Ligne
Burggravin
Burggravin
Pippa de Ligne


Posts : 1452
Woonplaats : Rotterdam

Amoretto meld zich aan Empty
PostSubject: Re: Amoretto meld zich aan   Amoretto meld zich aan Icon_minitime1Thu Oct 29, 2009 3:28 am

Ja goed! ik loop met je mee, ik smacht nu ook wel naar een kopje thee

Pippa pakt Amo haar hand en leiidt haar naar de
salon waar alles klaar staat.
Back to top Go down
Sponsored content





Amoretto meld zich aan Empty
PostSubject: Re: Amoretto meld zich aan   Amoretto meld zich aan Icon_minitime1

Back to top Go down
 
Amoretto meld zich aan
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Familie de Ligne :: Domeinen van Raboude en Pippa :: Kasteel van Edam :: Gelijkvloers :: Inkomhal - Acceuil-
Jump to: