Familie de Ligne
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Familie de Ligne


 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Aankomst Jonathan Tailleur

Go down 
3 posters
AuthorMessage
Jonathan




Posts : 4
Woonplaats : Amsterdam

Aankomst Jonathan Tailleur Empty
PostSubject: Aankomst Jonathan Tailleur   Aankomst Jonathan Tailleur Icon_minitime1Fri Jul 29, 2011 3:18 pm

Jonathan had een brief ontvangen van Baron Raboude, waarin hij werd uitgenodigd om naar het Kasteel van de familie de Ligne te komen. Hem werd verteld dat hij daar naar een volgende locatie zou worden begeleid.

Goede dag heer Poortwachter. Ik ben Jonathan Tailleur en ben hier op uitnodiging van Baron Raboude, aangezien ik mijn steun voor zijn campagne heb aangeboden. Mij is verteld dat mij de weg naar de juiste ruimtes zou worden gewezen in het Kasteel van de familie de Ligne.
Back to top Go down
Happy Piet en Jan

Happy Piet en Jan


Posts : 13
Woonplaats : Arkel, duuh!
Beschrijving : Dronken, blij... Euh, zei ik al dronken?
Humeur : Hihihihi, een roze olifant!

Aankomst Jonathan Tailleur Empty
PostSubject: Re: Aankomst Jonathan Tailleur   Aankomst Jonathan Tailleur Icon_minitime1Sat Jul 30, 2011 2:17 am

De wachtronde was een feest geweest gisteravond. Ze hadden een fles graanjenever op de kop kunnen tikken en die ging lustig rond. Praatjes over de rondingen van bepaalde dames uit het dorp, lachen met de kasteelbewoners en zeker die kale... Het was heerlijk geweest. En laat. En zat. Piet was nog lustig zijn roes aan het uitslapen, Jan deed één oog open. Hoorde hij nu geluid? Oeps ja, er zal een gast aangekomen zijn. Hum, dat betekent opstaan. Oef, zo moeilijk! Met tegenzin stond hij recht. Hij had er helemaal geen zin in om dit alleen te doen.

Hop Piet, recht!

En hij gaf hem een trap. Een knor was de enige reactie. Zucht. Dan maar alleen. Hij liep naar de poort en kreeg de uitleg van de man. Ha. Juist. Die. Hij mompelde wat onverstaanbaar en deed teken hem te volgen. Achter Jonathan liet hij de poort achteloos open.
Back to top Go down
josephus
Bibliothecaris
josephus


Posts : 43
Woonplaats : Muiden
Beschrijving : Opgeleidt te kruisherenklooster van Sint Agatha
Humeur : Immers warrig en vol met kennis

Aankomst Jonathan Tailleur Empty
PostSubject: Re: Aankomst Jonathan Tailleur   Aankomst Jonathan Tailleur Icon_minitime1Sat Jul 30, 2011 8:38 am

Josephus kwam eindelijk met de laaste kar met boeken bij Vianen aan. Het was een hele klus geweest de net ingerichte bibliotheek, netjes en geïndexeerd over te huisen vanuit het Myderslot.

Aangekomen bij de poorten lag een van de wachters bewusteloos op de grond, en de poort stond open. Josephus, een goede klerk was zeker geen held, en reed met kloppend hart de binnenplaats in, verwachtende een ravage, rook en vuur. Echter, het was gewoon drukjes, kippen liepen heen en weer evenals de bedienden.

Had hij dan net iets opgemerkt wat anderen nog niet hadden gezien, en denkende aan de boeken, zijn belangrijke boeken, schreeuwt hij het uit.


alarum ALARUM, ALARUM, we zijn onder aanval. Ruigaards uit Denmarken hebben de wacht uitgeschakeld, ten wapenen, de vijand naakt!


Om dan zo snel mogelijk zijn boeken te gaan uitladen, druk gebarende naar de bedienden, die nu hard een veilige plek gaan opzoeken....
Back to top Go down
Happy Piet en Jan

Happy Piet en Jan


Posts : 13
Woonplaats : Arkel, duuh!
Beschrijving : Dronken, blij... Euh, zei ik al dronken?
Humeur : Hihihihi, een roze olifant!

Aankomst Jonathan Tailleur Empty
PostSubject: Re: Aankomst Jonathan Tailleur   Aankomst Jonathan Tailleur Icon_minitime1Sat Jul 30, 2011 2:40 pm

Piet lag lekker zijn roes uit te slapen, de jeneverfles stevig in zijn armen geklemd. Toen hij een trap kreeg knorde hij eens. Waar was dat nu voor nodig? Hij draaide zich om en sliep weer verder. Maar... Bah, wat een tocht. Stond er een raam open? Was het plots herfst? Hij mopperde wat en kon de slaap niet meer helemaal vatten. Toen hij er eindelijk weer in slaagde wat te soezen...



alarum ALARUM, ALARUM, we zijn onder aanval. Ruigaards uit Denmarken hebben de wacht uitgeschakeld, ten wapenen, de vijand naakt!


Hij sprong recht, de jeneverfles liet hij uit zijn handen vallen.

Hé wot? Wor is em?

Hij zag een man met een kar en sprong naar hem toe, zijn hellebaard dreigend voor zich uit.

Geef u over, vuile Deen!

Toen Jan weer kwam aangelopen, schreeuwde Piet hem toe.

Jan, meldt de Burggraaf dat we een Deen gevangen hebben!
Back to top Go down
josephus
Bibliothecaris
josephus


Posts : 43
Woonplaats : Muiden
Beschrijving : Opgeleidt te kruisherenklooster van Sint Agatha
Humeur : Immers warrig en vol met kennis

Aankomst Jonathan Tailleur Empty
PostSubject: Re: Aankomst Jonathan Tailleur   Aankomst Jonathan Tailleur Icon_minitime1Sat Jul 30, 2011 3:25 pm

Verbouwereerd staat Josephus met een stapel boeken in zijn arm, ertussen weet hij een handgeschreven kopie van 'Floris ende Blancefloer' tussen met mooie prentenm die kan die niet nu zomaar in de modder laten vallen. De hellebaar wuift vervaarlijk heen en weer, en dan wordt hij voor Deen uitgemaakt.

Geef u over, vuile Deen!


Toch kan Josephus nog iets uitbrengen

Ja, eh... toch een Deen, maar ik toch niet! Josepus, broeder van Sint Agatha, kom hier uw librije op orde brengen. Als de graaf dit hoort. oei oei...

Om dan maar voorzichtig de boeken weer op de kar te leggen in afwachting van gaat komen.

Het was toch zeker ik die het opriep tot het te wapenen gaan, jee, dat allemaal op mijn oude dag...
Back to top Go down
Happy Piet en Jan

Happy Piet en Jan


Posts : 13
Woonplaats : Arkel, duuh!
Beschrijving : Dronken, blij... Euh, zei ik al dronken?
Humeur : Hihihihi, een roze olifant!

Aankomst Jonathan Tailleur Empty
PostSubject: Re: Aankomst Jonathan Tailleur   Aankomst Jonathan Tailleur Icon_minitime1Sat Jul 30, 2011 3:40 pm

Jan had een fikse uitbrander gekregen, met rode oren keerde hij terug richting binnenplein. Om zijn imago een beetje te redden nam hij zich voor zo strikt mogelijk te zijn. Die Deen zou er van lusten! Hm. Maar hoe kon hij hem dingen duidelijk maken? Hij kende geen Deens... Maar wacht! Deens, zou dat niet lijken op Vlaams? En zo kwam het dat Jan, terug aangekomen bij Piet en de Deen, de volgende woorden sprak:

Hij daar! De Burhhraaf wil u sprek'n!

Piet kon het niet laten en lachte zijn kameraad geheel uit.

Wat voor taaltje is dat nu!

Een kwade blik van Jan en een ongemakkelijke stilte later leidden ze samen "de Deen" naar de Ridderzaal. Ondertussen zette Jan zijn vreemde taaltje verder.

Ha! Hi daht hiere onhemerkt binn'n te dring'n! T'es nie waare! None shall pass zin onze woorde!
Back to top Go down
josephus
Bibliothecaris
josephus


Posts : 43
Woonplaats : Muiden
Beschrijving : Opgeleidt te kruisherenklooster van Sint Agatha
Humeur : Immers warrig en vol met kennis

Aankomst Jonathan Tailleur Empty
PostSubject: Re: Aankomst Jonathan Tailleur   Aankomst Jonathan Tailleur Icon_minitime1Sat Jul 30, 2011 3:55 pm

Wel gedwee laat Josephus zich meeleiden naar de ridderzaal. Zo dichtbij is de kegel wel te merken, ook slaan de dronken wachters wartaal uit, het is een zotte optocht...
Back to top Go down
Sponsored content





Aankomst Jonathan Tailleur Empty
PostSubject: Re: Aankomst Jonathan Tailleur   Aankomst Jonathan Tailleur Icon_minitime1

Back to top Go down
 
Aankomst Jonathan Tailleur
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» aankomst Cal
» aankomst Animasta
» Aankomst van Say
» Aankomst van Nikolaj
» Aankomst Josephus

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Familie de Ligne :: Hoofdzetel van de familie de Ligne :: Burggraafschap Vianen :: Stadspoort Vianen-
Jump to: