Familie de Ligne
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Familie de Ligne


 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 [RP] Aankomst Connortjes

Go down 
5 posters
AuthorMessage
Winterstorm
Dame
Dame
Winterstorm


Posts : 24

[RP] Aankomst Connortjes Empty
PostSubject: [RP] Aankomst Connortjes   [RP] Aankomst Connortjes Icon_minitime1Sat Dec 05, 2009 7:54 am

Na een lange rit en een heleboel gegiechel komt een goed gevulde koets aan bij het kasteel van Arkel. In de koets zitten naast de ondertussen nogal chagrijnige koetsier, een aantal Connors. Als eerste stapt Winter uit. Wanneer ze opkijkt naar het optrekje van Graaf en Gravin de Ligne verschiet ze even van kleur. Wat een gigantisch bouwwerk! Ze kijkt even naar de koets en wacht tot de rest eruit komt, terwijl ze zenuwachtig haar rokken gladstrijkt.
Back to top Go down
onpc
Heer
Heer
onpc


Posts : 4
Woonplaats : Heusden
Humeur : Minder erg dan die van Syb

[RP] Aankomst Connortjes Empty
PostSubject: Re: [RP] Aankomst Connortjes   [RP] Aankomst Connortjes Icon_minitime1Sat Dec 05, 2009 7:59 am

Onpc had zowat de hele reis in zijn koets een beetje half slapend naar buiten zitten te staren wanneer ze bij het kasteel van Arkel aankomen. Snel stapt On na Win uit de koets om zijn benen goed te kunnen strekken en het kasteel in zich op te kunnen nemen.

Mij iets te veel roze...
Back to top Go down
Thebestofan

Thebestofan


Posts : 8

[RP] Aankomst Connortjes Empty
PostSubject: Re: [RP] Aankomst Connortjes   [RP] Aankomst Connortjes Icon_minitime1Sat Dec 05, 2009 8:41 am

Sinds een tijd waren een aantal Connors weer eens samen op pad. Zo heel vaak gebeurde dat niet meer en An genoot dan ook van de gezelligheid. An haar favoriete bezigheid in de koets was naar buiten kijken, dit deed ze dan ook. Maar dat niet alleen, ze kletste gezellig met de rest en keek ook geamuseerd toe naar haar dochtertje en wees haar zo af en toe wat aan.
Als ze bij het kasteel aankomen stappen eerst Winter en On uit en An glipt er snel achteraan en helpt ze Machteld nog even uit de koets. Rustig neemt ze het kasteel in zich op, het zag er prachtig uit, en ze werd alleen nog maar nieuwsgieriger naar de binnenkant.


Mij iets te veel roze...

Hoort An haar vader wat brommen. Even moest ze lachen, roze was wel typisch Sybilla, maar dat roze, ach, On zou de leeftijd voor het brommen wel hebben. Vrolijk kijkt ze naar haar vader.


Ahh, dat valt toch ook wel weer mee Brombeer. Het ziet er toch mooi uit!

An kijkt dan naar haar moeder die wat zenuwachtig aan haar rokken zit. Even legt An haar arm om haar moeder heen en knipoogt ze eens. zenuwachtig doen was toch nergens voor nodig, bedoelde ze maar. An haar ogen zoeken weer naar Machteld en ze steekt dan haar arm uit om Machteld haar handje te kunnen pakken.
Back to top Go down
Liquido

Liquido


Posts : 12
Age : 31
Woonplaats : Amsterdam & Utrecht
Humeur : Altijd goed!

[RP] Aankomst Connortjes Empty
PostSubject: Re: [RP] Aankomst Connortjes   [RP] Aankomst Connortjes Icon_minitime1Sat Dec 05, 2009 4:09 pm

Ook Liquido was meegekomen met haar familie, en stapte voorzichtig de koets uit, toen deze was aangekomen bij het kasteel van de familie De Ligne.
Eerlijk gezegd was ze hier nog nooit geweest, en had het kasteel enkel eens beschreven gekregen, via horen en zeggen.
Maar die beschrijvingen konden niet tippen aan het beeld dat ze nu zag.
Wat een kasteel!
Toen ze haar vader wat hoorde brommen over roze, moest ze even lachen.
Ze vond het er welkelijk prachtig uitzien.

Haar moeder zag er wel wat nerveus uit, en Liquido deed het haar van Winter nog even goed, het was wat gaan pieken.


Zo! Je ziet er weer prachtig uit moeder, zet hem op, je kunt het wel!
Back to top Go down
Happy Piet en Jan

Happy Piet en Jan


Posts : 13
Woonplaats : Arkel, duuh!
Beschrijving : Dronken, blij... Euh, zei ik al dronken?
Humeur : Hihihihi, een roze olifant!

[RP] Aankomst Connortjes Empty
PostSubject: Re: [RP] Aankomst Connortjes   [RP] Aankomst Connortjes Icon_minitime1Sun Dec 06, 2009 3:26 am

Het was Piet die de koets zag aankomen. meestal was hij het eerste op na een nacht of dag genieten van het wonder dat alcohol heette. Netjes stond hij recht, zonder zijn hoofd ergens aan te stoten deze keer, en trok zijn Arkel-tenuetje recht. Daarna waggelde hij van het poorthuis naar de koets en observeerde de mensen die eruit stroomden, want er was werkelijk geen ander woord voor. De koets was niet geweldig groot, maar er scheen geen eind te komen aan de mensen die eruit kropen. Hij kucht eens en probeerde zijn speerding recht te houden. Het stond zo slordig om het te laten hangen, had de meesteres gezegd. En de meesteres, daar luister je naar, natuurlijk.

Howdihow bezoekers! Ik ben Piet en ik ben de trotse wachter van dit Kasteel. Mag ik vragen wat jullie hier komen doen?
Back to top Go down
Winterstorm
Dame
Dame
Winterstorm


Posts : 24

[RP] Aankomst Connortjes Empty
PostSubject: Re: [RP] Aankomst Connortjes   [RP] Aankomst Connortjes Icon_minitime1Sun Dec 06, 2009 7:58 am

Winter die ondertussen al weer wat gerustgesteld is door de typische opmerking van On en de goede zorg van haar dochters kijkt vrolijk wanneer ze de bewaker ziet aankomen. Die had vast iets te diep in het glaasje gekeken. Geamuseert geeft ze antwoord.

Wij komen hier voor de Graaf en Gravin. Kunt u zeggen dat wij zijn aangekomen?
Back to top Go down
Happy Piet en Jan

Happy Piet en Jan


Posts : 13
Woonplaats : Arkel, duuh!
Beschrijving : Dronken, blij... Euh, zei ik al dronken?
Humeur : Hihihihi, een roze olifant!

[RP] Aankomst Connortjes Empty
PostSubject: Re: [RP] Aankomst Connortjes   [RP] Aankomst Connortjes Icon_minitime1Mon Dec 07, 2009 12:02 pm

Piet keek naar de mooie dame die uit de koets kwam en krabde ondertussen elegant aan zijn kont. De roze onderbroeken die de meesteres aan alle bedienden gegeven had kietelden namelijk zo. Met een glimlach vroeg hij zich af wat voor onderbroek de mooie dame aanhad. Misschien dat hij dat later wel nog te zien kreeg, maar dan moest hij wel heeeel beleed zijn. Hij boog heel erg diep - en verloor bijna zijn speerding - en bood zijn arm aan.
- Nou mooie dametje, ik wil natuurlijk wel hoor. Mag ik misschien de eer om je over de brug te begeleiden?
Back to top Go down
onpc
Heer
Heer
onpc


Posts : 4
Woonplaats : Heusden
Humeur : Minder erg dan die van Syb

[RP] Aankomst Connortjes Empty
PostSubject: Re: [RP] Aankomst Connortjes   [RP] Aankomst Connortjes Icon_minitime1Mon Dec 07, 2009 12:27 pm

Onpc kijkt een beetje verveelt naar de klungel die als poortwachter moest door doen. Hij stond er nogal ongemakkelijk bij, zeker iets roze aan wat opzich nogwel te verwachten is met Syb.. On ziet hoe de ´poortwachter´ aan het klungelen is met zijn speer ding en dan ook nog eens zo onbeleefd is om Win te begeleiden.

Zeg, moet jij niet eerst eens goed oefenen je speer ding recht te houden eer je een edele dame aanbiedt om haar te begeleiden?

Zegt On tegen de kluns met een nogal erg nors gezicht.
Back to top Go down
Happy Piet en Jan

Happy Piet en Jan


Posts : 13
Woonplaats : Arkel, duuh!
Beschrijving : Dronken, blij... Euh, zei ik al dronken?
Humeur : Hihihihi, een roze olifant!

[RP] Aankomst Connortjes Empty
PostSubject: Re: [RP] Aankomst Connortjes   [RP] Aankomst Connortjes Icon_minitime1Mon Dec 07, 2009 1:30 pm

Geschrokken keek Piet naar de man die bij de dame stond... Zou die een roze onderbroek aanhebben? Misschien dat Jan daar wel achter zou willen komen, die had het wel op oude venten scheen het. Al lachend antwoordde hij.
- Nou nou heerschap.... Mijn speerding staat al recht sinds de vrouwe hier aankwam hoor! Wie bent u dan? Haar hondje?
Back to top Go down
Winterstorm
Dame
Dame
Winterstorm


Posts : 24

[RP] Aankomst Connortjes Empty
PostSubject: Re: [RP] Aankomst Connortjes   [RP] Aankomst Connortjes Icon_minitime1Tue Dec 08, 2009 12:23 pm

Winter doet heel erg haar best om haar gezicht in de plooi te houden, maar als ze Onpc's gepikeerde hoofd ziet houdt ze het niet meer en proest het uit. Haar knieën knikken ervan en ze zoekt steun bij Onpc. Wanneer het meeste geknik over is laat ze Onpc los en haakt ze in bij Piet. Bij haar andere arm pakt ze Onpc vast.

Euh bewaker... Onpc is niet mijn hondje, maar jij mag je wel koest houden, oke?

Zegt ze met een grote glimlach.
Back to top Go down
Happy Piet en Jan

Happy Piet en Jan


Posts : 13
Woonplaats : Arkel, duuh!
Beschrijving : Dronken, blij... Euh, zei ik al dronken?
Humeur : Hihihihi, een roze olifant!

[RP] Aankomst Connortjes Empty
PostSubject: Re: [RP] Aankomst Connortjes   [RP] Aankomst Connortjes Icon_minitime1Wed Dec 09, 2009 10:13 am

Verslagen na de woorden van de mooie dame liet Piet zijn speerding droevig weer hangen. Nog net kon hij zijn tranen inhouden. Hij draaide zich om en met hangende schoudertje leidde hij hen over de lange brug het Kasteel in om ze daarna over te dragen aan een bediende dioe hun de weg naar de Zaal van Sint-Gabriëlle wijzen zou.

https://deligne.forumotion.com/zaal-van-sint-raphaelle-f62/rp-leenhulde-en-adelbenoeming-van-winter-t122.htm#879
Back to top Go down
Sponsored content





[RP] Aankomst Connortjes Empty
PostSubject: Re: [RP] Aankomst Connortjes   [RP] Aankomst Connortjes Icon_minitime1

Back to top Go down
 
[RP] Aankomst Connortjes
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Nick's aankomst
» aankomst Cal
» Aankomst van Say
» [RP] Aankomst Anthonis
» aankomst Animasta

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Familie de Ligne :: Domeinen van Silvain en Sybilla :: Kasteel van Arkel - Château d'Arkel :: Poorten-
Jump to: